Witaj w Szko豉 Podstawowa nr 12  im. Armii Krajowej w Zgierzu
Strona g堯wnaLinki do innych stronPobieralnia plik闚Kontakt

 
 

 
 
 
 
 
Mury szko造

· Dyrektor szko造
· W-ce dyrektor
· Kadra
· Wychowawcy
·
Sekretariat
· Ksi璕owo嗆
· Pedagog szko造
· Psycholog szko造
· K. administracyjny

· Religia
· Matematyka
· Przyroda
· J. polski
· J. angielski
· Historia
· Plastyka
· Muzyka
· Technika
· Informatyka
· Edukacja wczesnoszkolna
· W-f
· Sala gimnastyczna

· 安ietlica
· Izba pami璚i
· G. medyczny
· Biblioteka

 

Stoówka szkolna

 

 

 

 
 
 
 
 
Tygodniowy rozk豉d zaj耩

 

Informacje

o zast瘼stwach

 

 
 
 
 
 
Ko豉 zainteresowa

· teatralne
· matematyczne
· informatyczne
· UKS Dwunastka
·
przyrodnicze
· "Anio造 ze szko造"

 
Zaj璚ia specjalistyczne

 
 
 
Inne zaj璚ia:
 

· Dla dyslektyków
· Karate
·
Tenis sto這wy

 

 
 
 
 
 
Karta rowerowa w szkole

 
 
 
 
 
ARCHIWUM wydarze

 
 
Rok szkolny 2017/2018
semestr I
semestr II
 
 
Rok szkolny 2016/2017
semestr I
semestr II
 
Rok szkolny 2015/2016
semestr I
semestr II
 
Rok szkolny 2014/2015
semestr I
semestr II
 
Rok szkolny 2013/2014
semestr I
semestr II
 
 
Rok szkolny 2012/2013
semestr I
semestr II

 
Rok szkolny 2011/2012
semestr I
semestr II


Rok szkolny 2010/2011

semestr I
semestr II
 
 Rok szkolny 2009/2010
semestr I
semestr II
 
Rok szkolny 2008/2009
semestr I
semestr II

Rok szkolny 2007/2008
semestr I
semestr II

Rok szkolny 2006/2007

Rok szkolny 2005/2006
 
 
 

Rok szkolny 1996/1997
semestr I
semestr II

Rok szkolny 1995/1996


Rok szkolny 1994/1995

semestr I
semestr II
 
 
 
 
 
WSPOMNIENIA

 
 
 
 
 
Webmaster:



Teksty:

mgr Karina
ㄊszczek
 
 
 
 
 
 
  Terapia Pedagogiczna
Prowadz帷y: dyr Renata Ma郵i雟ka



 

 

 


Terapia pedagogiczna w szkole - to oddzia造wanie kompleksowe za pomoc 鈔odków pedagogicznych (dydaktyczno-wychowawczych) na przyczyny i przejawy trudno軼i dzieci w uczeniu si (z ryzykiem dysleksji, dysortografii, dysgrafii, dyskalkulii), maj帷e na celu eliminowanie niepowodze szkolnych oraz ich ujemnych konsekwencji. Dzia豉lno嗆 terapeutyczna skierowana jest na rozpoznawanie, zaspakajanie indywidualnych potrzeb edukacyjnych i rozwojowych, przezwyci篹anie, usuwanie przyczyn i nast瘼stw niepowodze szkolnych. Wczesne rozpoznanie przyczyn trudno軼i jest wa積e, zarówno dla wyrównywania niedoborów rozwojowych, jak i niedopuszczenia do wytwarzania si u dziecka negatywnych postaw wobec nauki.
    
Terapia pedagogiczna zmierza do spowodowania okre郵onych, pozytywnych zmian w zakresie sfery poznawczej-motorycznej i emocjonalno - motywacyjnej oraz w strukturze wiedzy i umiej皻no軼i dziecka. System opieki i pomocy obejmuje profilaktyk, diagnoz i terapi ze szczególnym uwzgl璠nieniem potrzeb edukacyjnych, rozwojowych oraz mo磧iwo軼i psychofizycznych ucznia. Pozwala to dziecku nie tylko szybciej przezwyci篹y trudno軼i w nauce ale stanowi wa積y czynnik motywacyjny.

 


  

 

  
Zaj璚ia terapii pedagogicznej prowadzi si w formie indywidualnej i grupowej (liczba uczestników zaj耩 wynosi od 2 do 5 uczniów), obj皻e s nimi dzieci z ró積ymi zaburzeniami wynikaj帷ymi przede wszystkim z nierównomiernego rozwoju poszczególnych funkcji intelektualnych, percepcyjnych i psychicznych, a w szczególno軼i:
 
       z zakóceniami funkcji wzrokowych i s逝chowych,
       o inteligencji przeci皻nej i ni窺zej ni przeci皻na,
       z zakóceniami i opó幡ieniami rozwoju ruchowego,
       o zaburzonym rozwoju procesów emocjonalno-motywacyjnych,
       z zaburzeniami manualno-graficznymi,
       ze specyficznymi trudno軼iami w uczeniu si (ryzyko dysleksji, dysortografii,  dysgrafii, dyskalkulii),
       z zaburzeniami mowy,
       z zaburzeniami zdolno軼i matematycznych,
       z zaburzeniami dynamiki procesów nerwowych (zaburzenia aktywno軼i, zaburzenia emocjonalne, zaburzenia relacji spo貫cznych.

Wszystkie dzieci, niezale積ie od rodzaju zaburze psychofizycznych wymagaj oddzia造wa o charakterze kompensacyjno-terapeutycznym maj帷ych na celu korygowanie dysharmonii rozwojowych, usprawnianie umiej皻no軼i, opanowanie wiadomo軼i i eliminowanie konsekwencji zaburze rozwojowych w takim stopniu aby dziecko mog這 w szkole poprawnie funkcjonowa.
    
    Dzia豉nia terapeutyczne maj na celu:


       wzmacnianie zdolno軼i koncentracji uwagi,
       stymulacj rozwoju intelektualnego dziecka,
       dostarczenie pozytywnych do鈍iadcze emocjonalnych i spo貫cznych,
       rozwijanie funkcji wzrokowych, s逝chowych i ruchowych,
       podniesienie poziomu umiej皻no軼i pisania i czytania,
       usprawnianie pami璚i,
       wzmacnianie procesów motywacyjnych do podejmowania wysi趾u umys這wego.

 
 


 


 

  
   
   
   
 
 
 








Copyright © by Szko豉 Podstawowa nr 12 im. Armii Krajowej w Zgierzu All Right Reserved.

Opublikowano dnia: 2013-04-25 (1820 ods這n)

[ Wr鵵 ]
 
 

Content ©

 
 
U篡wamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach statystycznych. Korzystanie z witryny
bez zmiany ustawie Twojej przegl康arki oznacza, 瞠 b璠 one umieszczane
w Twoim urz康zeniu ko鎍owym.

Wszystkie loga oraz znaki handlowe znajduj帷e si na tej stronie s w豉sno軼i ich prawowitych w豉軼icieli. Komentarze s w豉sno軼i osób które je napisa造, ca豉 reszta © 2005-2015 Szko豉 Podstawowa nr 12 w Zgierzu.
Mo瞠sz przyst徙i do syndykatu naszych wiadomo軼i u篡waj帷 pliku backend.php lub ultramode.txt
PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Tworzenie strony: 0.08 sekund